Γενικά θέματα Δημοσίευση διαλέξεων σεμιναρίου

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 23 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #1309

    Δημοσιεύθηκαν στο blog οι διαλέξεις από το σεμινάριο διαιτητών που διεξήχθη 11-12 Ιανουαρίου 2020.

    #1310

    Τάκη καλημέρα , μήπως ξέρεις να μου πεις, στις εξετάσεις θα εξεταστούν μόνο οι δόκιμοι και οι έμπειροι ή όλοι οι διαιτητές;

    #1311

    Καλημέρα Θανάση. Οι εξετάσεις είναι υποχρεωτικές για όλους τους Δόκιμους και Έμπειρους Διαιτητές που έχουν αποκτήσει τον τίτλο τους πριν από την τελευταία διετία (πριν από την 1/1/2017). Δεν είναι “προαγωγικές” ούτε υποχρεωτικές για α) Δόκιμους/έμπειρους της τελευταίας διετίας και β) πτυχιούχους και άνω.

    #1312

    Τρύφωνα σε ευχαριστώ . Μήπως γνωρίζεις γιατί αντιμετωπίζονται με διαφορετικό τρόπο αυτές οι κατηγορίες διαιτητών από τις υπόλοιπες ; Επίσης ,αν γνωρίζεις γιατι ενώ μπαίνουν στην “ταλαιπωρία ” οι διαιτητές αυτοί, δεν  τους δίνεται η  δυνατότητα να προαχθούν ;

    #1313

    Μπορώ να σου πω τι έχω καταλάβει από την παρουσία μου στις τελευταίες ΓΣ τις ΕΟΜ και με συζητήσεις με μέλη του ΔΣ.

    Στόχος της ΕΟΜ, είναι κάποια στιγμή στο μέλλον όλοι οι διαιτητές να έχουν περάσει από μια διαδικασία εξετάσεων. Πιο παλιά, όλοι οι αθλητές του Μπριτζ ήταν ταυτόχρονα και δόκιμοι διαιτητές, κατηγορία διαιτητή 5 δηλαδή. Αυτό σήμαινε ότι πρακτικά, ιδιαίτερα στα σωματεία της Περιφέρειας, οποιοσδήποτε μπορούσε να διευθύνει έναν προαποφασισμένο αριθμό ημερίδων και με μια βεβαίωση του ΔΣ του ομίλου, να “προαχθεί” σε έμπειρο (ΔΔ 4) και να διευθύνει ακόμα και αγώνες 3ης βαθμίδας με Έγκριση της ΕΟΜ, η οποία δεν είχε κανένα τρόπο να γνωρίζει την “ποιότητα” αυτού του διαιτητή. Βάλε την άγνοια πολλών παικτών για τους κανονισμούς (ιδιαίτερα στην περιφέρεια), βάλε και το ότι καταργήθηκαν οι επιτροπές εφέσεων στους ομίλους, κακά τα ψέμματα είχαμε διαιτητές “έμπειρους” που οι αποφάσεις τους θα έπρεπε να γραφτούν σε βιβλίο και μετά να σταλθούν στη Σπιναλόγκα. Οι πτυχιούχοι, δεν είχαν τέτοιο θέμα καθώς έπρεπε να δώσουν εξετάσεις. Και σοβαρά να μην το έβλεπαν, έπρεπε να διαβάσουν για να πάρουν τον τίτλο και όλο και κάτι έμενε. Την τελευταία διετία λοιπόν, έχει αλλάξει το σύστημα απονομής τίτλων για δόκιμους και πτυχιούχους. Λεπτομέρειες θα βρεις στο Άρθρο 5.6.6 των Παγίων, αλλά περιληπτικά για να γίνει κάποιος έμπειρος, πρέπει να δώσει και εξετάσεις πέραν των λοιπών κριτηρίων.

    Δεν αντιμετωπίζονται λοιπόν διαφορετικά, ίσα ίσα, αυτή η απόφαση τους “φέρνει στα ίσα” με τους δόκιμους και έμπειρους της τελευταίας διετίας.

    Για το τελευταίο σου ερώτημα, η ΕΟΜ και η ΚΕΔ προκυρήσσουν συχνά πυκνά προαγωγικές εξετάσεις και σεμινάρια. Αυτές οι εξετάσεις, δεν είναι τέτοιες. Ίσα ίσα, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΟΜ, αν κάποιος έμπειρος άνω της διετίας δεν συμμετέχει στις εξετάσεις, χάνει το δικαίωμα διαιτησίας σε αγώνες 5ης βαθμίδας. Ας περάσουν λοιπόν από αυτή τη διαδικασία, και στις επόμενες προαγωγικές θα μπορέσουν να δοκιμάσουν να προαχθούν.

    Είμαι της άποψης ότι οι διαιτητές πρέπει να αλληλοστηριζόμαστε. Ιδιαίτερα όσοι δεν είμαστε επαγγελματίες αλλά ασχολούμαστε με τη διαιτησία για να βοηθήσουμε τον όμιλό μας. Για να το κάνουμε όμως αυτό, πρέπει και η ποιότητα των αποφάσεων να είναι η αναμενόμενη. Όταν εγώ παίζω σε κάποιον αγώνα που διαιτητεύει άλλος, περιμένω οι αποφάσεις του και η συμπεριφορά του να είναι σε ένα κάποιο επίπεδο. Έτσι, δεν θα χρειαστεί να αμφισβητήσω κάποια απόφαση ενός συναδέλφου (δεν μιλάω για περιπτώσεις κρίσεως, ακόμα και μεγάλα κεφάλια την πατάνε εκεί) λόγω έλλειψης γνώσεων από μέρους του. Ε, αυτό το επίπεδο θεωρώ ότι προσπαθεί να διασφαλίσει η ΕΟΜ με αυτή τη διαδικασία. Το ότι ένας αγώνας είναι ημερίδα ομίλου 5ης βαθμίδας με ενδεχομένως χαμηλό επίπεδο και συμμετέχοντες που έρχονται απλά για να περάσουν την ώρα τους, δεν σημαίνει ότι αυτοί οι συμμετέχοντες δεν αξίζουν κάποιου επιπέδου διαιτησία.

     

    Συγγνώμη για τη μακροσκελή απάντηση αλλά μου έδωσες αφορμή να γράψω κάποιες σκέψεις παραπάνω!

    #1316

    Είμαι της άποψης ότι οι διαιτητές πρέπει να αλληλοστηριζόμαστε.

    Αυτό εγώ πρακτικά δε βλέπω να συμβαίνει.

    Έχουμε, για παράδειγμα, οι διαιτητές αυτό το forum όπου μπορούμε να συζητήσουμε απορίες και να ανταλλάξουμε ιδέες. Πέρα όμως από την γνωστή τετράδα, κανείς (σχεδόν) δε συμμετέχει εδώ. Κανείς δε γράφει τους προβληματισμούς του, ούτε βάζει το δικό του λιθαράκι στη συζήτηση.

    Ακόμη και τα τηλεφωνήματα και τα email που δέχομαι ή οι απορίες που μου απευθύνουν πολλοί, φαίνεται να έχουν στόχο “πως θα περάσουμε τις επόμενες εξετάσεις” και όχι πως θα γίνουμε καλύτεροι διαιτητές / διοργανωτές και θα παίρνουμε πιο σωστές αποφάσεις.

    Παράλληλα, ελάχιστοι είναι αυτοί που θα ασχοληθούν με το να στείλουν μία αναφορά για πρόβλημα ή ιδέα για την περαιτέρω βελτίωση του PS (θυμηθείτε, του δικού σας εργαλείου), για να μην αγγίξω, φυσικά, το θέμα του wiki, όπου κανείς δεν έχει γράψει εκεί το παραμικρό.

    Προφανώς αυτό συμβαίνει γιατί είναι πιο ανέξοδη η γκρίνια από τη συμβολή. Όταν όμως, σε αυτούς που με ρωτούν γιατί δεν υπάρχει ένα πλήρες εγχειρίδιο του PS κάνω την ερώτηση: “εσύ τα 5 πράγματα που ξέρεις να κάνεις εκεί, τα έχεις γράψει κάπου για να τα διαβάσουν άλλοι που δεν τα ξέρουν;” απάντηση δεν παίρνω. Οπότε κάνω άλλη ερώτηση: “όταν αγόρασες υπολογιστή, είχε μέσα εγχειρίδιο;” ή “αν είχες εγχειρίδιο του Word, θα γινόσουν καλύτερος συγγραφέας;”. Ούτε και σε αυτά τα ερωτήματα παίρνω απάντηση.

    #1317

    Δυστυχώς έχεις δίκιο Τάκη. Ευτυχώς, μιλάω εκ του ασφαλούς καθώς τις τελευταίες μέρες έχω καταπιαστεί με τη συγγραφή ενός εγχειριδίου διεξαγωγής αγώνων το οποίο θα σου στείλω για προτάσεις και διορθώσεις μόλις τελειώσω. Μόλις περάσει και αυτό το τεστ, θα το παραχωρήσω στην ΕΟΜ/ΚΕΔ προς δημοσίευση, ελπίζοντας να αποτελέσει ένα εργαλείο για νέους ή επίδοξους διαιτητές. Δεν με νοιάζει να γίνω φίρμα, οπότε σκοπός είναι να αποτελέσει την έναρξη μιας συλλογικής προσπάθειας από όσους επιθυμούν να συμμετέχουν. Ίσως έτσι, ξεκολλήσει και το Γουίκι.

    Περιέχει οδηγίες και διευκρινήσεις για Pefect Score, Bridgemate, Duplimate καθώς και πρακτικές διεξαγωγής αγώνων, από μια απλή ημερίδα μέχρι ένα Περιφερειακό.

    Η αλληλοστήριξη στην οποία αναφέρομαι, έχει να κάνει με αγώνες και την εννοώ ως εξής: αν με καλέσεις εσύ στο τραπέζι σου για μια αντάμ εκτός σειράς και εγώ ξεχάσω να πω τι γίνεται με τα τιμωρημένα φύλλα, δεν θέλω να ακούσω “τι λες ρε άσχετε” αλλά “μήπως σου ξέφυγε κάτι?”. Τουλάχιστον αυτή την πρακτική ακολουθώ εγώ.

    #1318

    Καλησπέρα και από μένα και Καλή Χρονιά.

    Επιτρέψτε μου να διατυπώσω κι εγώ κάποιες σκέψεις μου.

    Είναι γεγονός ότι δραστηριοποιούμαστε σε ένα άθλημα αμιγώς ερασιτεχνικό, τουλάχιστον στα στενά όρια ενός περιφερειακού ομίλου όπως ο δικός μου, είναι επομένως εξαιρετικά δύσκολο να ζητηθεί από κάποιον να λειτουργεί ως διευθυντής αγώνα με επαγγελματική ευσυνειδησία (νομίζω θα συμφωνήσετε μαζί μου οι «επαρχιώτες» ότι οι περισσότεροι το ξεκινήσαμε για «την ψυχή της μάνας μας»).

    Τα τελευταία χρόνια η ομοσπονδία έχει κάνει άλματα προόδου στον τομέα της επιμόρφωσης στελεχών, τόσο στο χώρο της εκπαίδευσης όσο και σε αυτόν της διαιτησίας, χρειάζεται όμως μεγάλη προσπάθεια για να αυξηθεί αυτό το στελεχιακό δυναμικό.

    Το πρόβλημα – κατά τη γνώμη μου – έγκειται στην παντελή απουσία κάποιων μίνιμουμ εφοδίων που θα επέτρεπαν σε εμάς τους λίγο πιο «παλιούς» να εκπαιδεύσουμε τους νεότερους. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα:

    Ο όμιλος μας έχει αρχίσει τα τελευταία 2-3 χρόνια να μεγαλώνει. Είχαμε μια-δυο καλές σειρές, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί ο αριθμός των παικτών. Αυτοί θέλουν να παίζουν, εγώ όμως δε μπορώ να διαθέσω μια επιπλέον μέρα για να διευθύνω ένα ακόμα τουρνουά. Μοιραία λοιπόν ο κλήρος θα πέσει σε κάποιον άλλο που θα προσφερθεί να το αναλάβει. Τι έχω εγώ στα χέρια μου για να τον βοηθήσω; Απολύτως τίποτα. Μόνο όσα με δίδαξε η ενασχόληση μου με τη διεύθυνση αγώνων τα προηγούμενα χρόνια.

    Χτυπάει το τηλέφωνο την ώρα που έχω μάθημα, που οδηγώ, που είμαι στο σούπερ μάρκετ: «Έλα, έστειλα στα bridgemate, αλλά όταν μου έγραψε να στείλει τα ονόματα εγώ πάτησα όχι. Πώς θα το κάνω τώρα να φαίνονται τα ονόματα;»

    Απάντηση μου: «Δεν πειράζει, ας μη φαίνονται και μια φορά».

    • Ερ: Δεν έβαλα το λάπτοπ στη μπρίζα, έσβησε και σταμάτησε ο σέρβερ. Τι να κάνω;
    • Απ: Μοίρασε χαρτάκια και πέρασε στο τέλος τα αποτελέσματα χειροκίνητα.
    • Ερ: Μου ήρθε ένα ζευγάρι ακόμα και μόλις ξεκίνησα. Τι να κάνω;
    • Απ: Στείλ’ τους για ρακές.

    Καταλαβαίνετε πόσες ακόμα τέτοιες ερωτήσεις και απαντήσεις  μπορεί να προκύψουν σε ώρες που δεν είμαι σε θέση να απαντήσω (και η αλήθεια είναι ότι έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που την πάτησα κι εγώ σε κάποιες παρόμοιες περιπτώσεις άρα – και να είμαι σε θέση – μπορεί και να μη θυμάμαι να απαντήσω).

    Πώς θα λυνόταν το πρόβλημα;

    Είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξει ένα εγχειρίδιο που θα εξηγεί λεπτομερώς τις προετοιμασίες για τη διεξαγωγή μιας ημερίδας , καθώς και οδηγίες για το τι πρέπει να γίνει ώστε να διορθωθούν κάποια τεχνικά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια της. Δε συζητώ για τριήμερα (υποτίθεται ότι κάποιος που ξεκινάει να διευθύνει ένα τριήμερο έχει γράψει αρκετές ανθρωποώρες στο κουρμπέτι) αν και θα ήταν ευχής έργο, αλλά ας ξεκινήσουμε από το άλφα.

    Ξεκίνησε να το κάνει ο Τρύφωνας (btw Τρύφωνα όταν τελειώσεις στείλε μου κι εμένα μια κόπια για παρατηρήσεις και διορθώσεις, θα σου είμαι υπόχρεος), αλλά δε μπορεί η ΕΟΜ να επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων (Τάκη για σένα χτυπάει η καμπάνα).

    Όσο για την αλληλοστήριξη, εγώ τουλάχιστον δεν έχω παράπονο, όσες φορές χρειάστηκε κάποιος βρέθηκε να με ξελασπώσει. Το αποκορύφωμα; Μια φορά ξεκινώντας ένα διήμερο τουρνουά ομάδων, με δύο χωριστούς αγώνες (ΟΠΕΝ και 1-9) και διαφορετικό πλήθος διανομών ανά αγώνα σε ένα σέρβερ, μου έβγαζε κάποιο μήνυμα λάθους και δεν τους φόρτωνε. Παίρνω τον Κηπουρό (που έστηνε κι εκείνος τουρνουά με 30 ομάδες εκείνη την ώρα), του λέω «σώσε με, αυτό κι αυτό μου συμβαίνει» και μου λέει με τη μεγαλύτερη φυσικότητα του κόσμου: «πήγαινε στις ρυθμίσεις του υπολογιστή και άλλαξε την ημερομηνία αντί για slash να ξεχωρίζει με παύλα». Δεν περιγράφω άλλο !!!!!

    #1319

    Γεια σου Φίλιππε.

    Ευχαρίστως να στο στείλω (και σε όποιον άλλο θέλει) μόλις τελειώσει, όσα περισσότερα μάτια, τόσο πιο καλό το τελικό αποτέλεσμα. Απλά να έχετε υπόψιν ότι θα είναι μπόλικο, είμαι στη φάση περιγραφής των αγώνων και ήδη στις 35 σελίδες Α4. Και ακόμα δεν έχω βάλει Screenshots όπως σκοπεύω. Θα έχει και τριήμερα και επίσης αναλυτική περιγραφή του Περιφερειακού που κάναμε στην Κέρκυρα, βοήθησα πολύ στο στήσιμο και ο Μπάλλας είναι μεγάλο σχολείο όταν σε αφήνει να κάτσεις δίπλα του επί το έργον.

    Με αυτό το σκεπτικό το ξεκίνησα κι εγώ, να μπορεί να διαβαστεί από κάποιον και να είναι αρκετά κατανοητό ώστε να μπορεί να τρέξει ένα τουρνουά. Στον όμιλό μου υπάρχουν άλλοι δύο έμπειροι διαιτητές που όμως πολλές φορές δυσκολεύονται στον τομέα PS/BM. Πριν κατέβουμε Αθήνα για την πιστοποίηση στις αρχές του 18, τους έκανα ένα μίνι σεμινάριο και σε ερωτήσεις που τους έκανα μετά του στυλ “αν σε ρωτήσει ο Πουρναράς τι κάνεις στην τάδε περίπτωση, τι θα απαντήσεις;” η απάντηση ήταν πολλές φορές “θα φωνάξω τον Τρύφωνα”. Από τότε το είχα στο μυαλό μου γιατί αν (χτύπα ξύλο) πάθω τίποτα, με βλέπω να επιστρέφω στον όμιλο και να βρίσκω ντάνες παρτιδόχαρτα για καταχώρηση και αποστολή.

    Η δομή του, για να πάρετε μια ιδέα, είναι η εξής:

    • Εισαγωγή
    • Χρήση ντουπλικατιέρας
    • Περιγραφή και χρήση συστήματος Bridgemate II και διαθέσιμων επιλογών/λειτουργιών συμπεριλαμβανομένης της εφαρμογής για κινητά
    • Περιγραφή λειτουργιών Perfect Score και διαθέσιμων αγώνων
    • Περιγραφή διεξαγωγής ημερίδων και πολυημέρων/πρωταθλημάτων κάθε είδους (πλην ιδιάζουσων περιπτώσεων όπως τελικούς 1ης Βαθμίδας)
    • Άλλα χρήσιμα στοιχεία για το διαιτητή (cloud, άλλα εξωτερικά προγράμματα, άλλα οργανωτικά θέματα)
    • Ότι άλλο μου κατέβει στο κεφάλι το οποίο μπορεί να βοηθήσει τους διαιτητές (και δεν εννοώ τα τηλέφωνα του Τάκη, του Κηπουρού και του Μπάλλα!)
    #1320

    Αυτό που βλέπω αγαπητέ Φίλιππε, από αυτά που γράφεις, περιγράφουν για μένα απροετοίμαστους διαιτητές, που αναμένουν να λύσουν προβλήματά τους όταν εμφανιστούν, αντί να είναι ήδη προετοιμασμένοι πριν την έναρξη του αγώνα. Περιμένουμε, δηλαδή, από την ΕΟΜ να εκπαιδεύσει τους διαιτητές να βάζουν τα laptop στην πρίζα; Γιατί, στους εκπροσώπους των ομίλων, είχε γίνει παλαιότερα σεμινάριο όπου αναφερθήκαμε (εκτός πολλών άλλων θεμάτων) συγκεκριμένα στο θέμα της μόνιμης παροχής ρεύματος (καλή μπαταρία και/ή UPS). Ή μήπως δεν υπάρχουν δημοσιευμένες πολλαπλές διαλέξεις περί κινήσεων στο site των διαιτητών;

    Εγχειρίδιο έχει η ίδια η διαιτησία, γνωστό και ως ΔΚΑΜ. Αλλά κανείς δε μπορεί να πάρει αποφάσεις (πόσο δε μάλλον σωστές) έχοντας το “εγχειρίδιο” στη μασχάλη, αν δεν έχει αφιερώσει από πριν χρόνο στο να τον μελετήσει. Και το ίδιο συμβαίνει και με όλα τα παρελκόμενα: αναπαραγωγή διανομών, προγράμματα, Πάγιοι, Bridgemate κλπ. Εγχειρίδιο είναι και οι Πάγιοι, αλλά κανείς δεν τους διαβάζει. Εγχειρίδιο έχει και η ντουπλικατιέρα, αλλά όλοι τηλεφωνούν και λένε “να έρθω να μου τη δείξεις”. Εγχειρίδιο έχουν και τα Bridgemate, αλλά όλοι ρωτούν “πως θα εμφανίζονται τα φύλλα στην οθόνη” ή “γιατί δε φαίνονται τα ονόματα των παικτών”. Είναι πιο “ανέξοδο” να στα λένε άλλοι αντί να αφιερώνεις χρόνο να τα μάθεις μόνος σου.

    Μέχρι πιο σημείο, κατά τη γνώμη σου, θα πρέπει να φτάσει η ΕΟΜ; Γιατί θα μπορούσε κάλλιστα κάποιος να δηλώσει ότι δεν ξέρει να χρησιμοποιεί υπολογιστές και να ζητήσει από την Ομοσπονδία να τον εκπαιδεύσει στον χειρισμό ή να του παρέχει μαθήματα πληκτρολόγησης. Και αν αυτό σου ακούγεται παράλογο ή απίθανο, να σε ενημερώσω ότι έχουμε δεχτεί και τέτοιου τύπου αιτήματα.

    Θυμάμαι χαρακτηριστικά έναν υποψήφιο διαιτητή που ήρθε να εξεταστεί στο PS, από κάποιο μικρό σωματείο στη Βόρεια Ελλάδα. Το θέμα που του βάλαμε είχε σχέση με κίνηση Mitchell, που ποτέ δεν είχε κάνει στον όμιλό του. Κάθισε, σκέφτηκε λίγη ώρα και έλυσε το πρόβλημά του. Η άποψή μου είναι ότι το PS έχει φτιαχτεί με πρώτο στόχο την ευκολία χρήσης. Και γι αυτό έχω απόδειξη έναν διαιτητή (πλέον ανενεργό) που ήταν ήδη αρκετά προχωρημένης ηλικίας (60+) όταν έκανε την εμφάνισή του το πρόγραμμά. Παρακολούθησε μόνο μία σύντομη επίδειξη που έγινε την πρώτη φορά και έκτοτε δεν ενόχλησε (εμένα τουλάχιστον) ποτέ. Αφιέρωσε χρόνο, εκτός ημερίδων, ασχολήθηκε, το έμαθε. Δεν έστειλε ποτέ ημερίδα με ατελή ή λάθος στοιχεία. Και κάλυψε πλήρως όλες τις ανάγκες του ομίλου του, όχι μόνο σε ημερίδες 5ης βαθμίδας, αλλά και σε εσωτερικά πρωταθλήματα ή πανελλήνια.

    Ας αφήσουμε, τέλος, έξω από την κουβέντα τα περί εθελοντισμού και ερασιτεχνισμού. Είναι μετρημένοι στα δάκτυλα οι διαιτητές που το κάνουν για να βγάζουν τα “προς το ζειν”. Οι περισσότεροι από εμάς το ξεκινήσαμε (και το συνεχίζουμε) από μεράκι. Αλλά ακόμη και αν δούμε προσεκτικά αυτούς που ασχολούνται αποκλειστικά και “επαγγελματικά” με τη διαιτησία, μπορεί να κατέληξαν εκεί, αλλά σίγουρα δεν ξεκίνησαν από εκεί.

    Σε λίγες μέρες, εσύ και δύο ακόμη διαιτητές θα πάτε στο Belfast (καλή επιτυχία!) για περαιτέρω εκπαίδευση από την Πανευρωπαϊκή Ομοσπονδία. Γιατί θα το κάνεις αυτό; Γιατί θα ξοδέψεις την πολύτιμη άδειά σου, θα αφήσεις πίσω τις δουλείες σου και θα πληρώσεις και 600€ + για τη διαιτησία (εγώ έχω ξεπεράσει τα 2000€); Επειδή σου αρέσει. Επειδή σέβεσαι τον εαυτό σου και θες να γίνεις ακόμη καλύτερος σε αυτό που ήδη κάνεις πολύ καλά.

    Αφού όμως δεν είσαι “επαγγελματίας”, μήπως είναι λάθος αυτό που κάνεις; Δεν είναι καλύτερο, λιγότερο χρονοβόρο και πιο ανέξοδο να απαιτήσεις από την EBL να σου στείλει 2-3 τόμους με εις βάθος ανάλυση του ΔΚΑΜ;

    #1321

    Συμφωνώ σε πάρα πολλά με τον φίλο και συνάδελφο κ.Σαράτση
    <div>Απαραίτητο ένα πλήρες εγχειρίδιο για όλους τους τομείς. Οχι μόνο το ΔΚΑΜ και ακραίες ερμηνείες σαν θέματα για τις εξετάσεις.</div>
    <div>Προσωπικά θα ήθελα οδηγίες για perfect score , στήσιμο μεγάλων αγώνων με πολλούς τομείς  καθώς και για την πλήρη διαδικασία με ντουμπλικατιέρες.</div>
    <div>Για την αλληλοστήριξη. Πραγματικά, πρέπει να ομολογήσω ότι όταν χρειάσθηκα βοήθεια είχα άμεση και αμέριστη συμπαράσταση από φίλους της Αθήνας.</div>
    <div>Γιατί όμως να πρέπει να τους ενοχλούμε?? Ενα πλήρες και λεπτομερές εγχειρίδιο θα ήταν μια καλή λύση. Να υπάρχει (σε ενιαία μορφή) και να είναι από τα βασικά θέματα των εξετάσεων.</div>
    <div>Ενα άλλο πρόβλημα που έχουμε οι μικροί στην περιφέρεια είναι Η ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΑΓΩΝΩΝ. Το 90% των ημερίδων μας είναι ομάδες με 2-3 τραπέζια και Howell 3 – 4 τραπέζια.  Να μας δίνεται η ευκαιρία να είμαστε βοηθοί και σε μεγάλους αγώνες της Αθήνας ή των μεγάλων γειτονικών πόλεων, ώστε να αποκτήσουμε κάποια εμπειρία.</div>
    <div>Επίσης να προσπαθήσει η ΕΟΜ να διευκολύνει την διεξαγωγή ημερίδων στα σωματεία της Περιφέρειας και όχι να τα εμποδίζει.</div>
    <div>Θα πρέπει να αποκτήσουμε και αναπληρωτές διαιτητές.  Στα μικρά σωματεία πως θα μπορέσουμε να τους εκπαιδεύσουμε??</div>
    <div>Με εκτίμηση</div>
    <div>Θανάσης Ζούλιας</div>
    <div>(από τον μικρό όμιλο της Τζιάς)</div>

    #1322

    Τάκη, ενώ συμφωνώ μαζί σου 100%, πρέπει να σκεφτείς και το εξής: η ύπαρξη ενός τέτοιου εγχειριδίου θα σβήσει πλέον κάθε πιθανότητα δικαιολογίας του στυλ “δεν το ήξερα” ή “δεν μου έχει ξανατύχει”. Η απάντηση πλέον στις περισσότερες οχλήσεις, θα είναι απλά RTFM!

    #1323

    Θανάση, κανένας διαιτητής, κανένα σωματείο, ούτε και η ΕΟΜ θα σου αρνηθούν ποτέ να πας ως βοηθός σε οποιαδήποτε μεγάλη ημερίδα ή πρωτάθλημα για να μάθεις περισσότερα πράγματα.

    Εκτός αν εννοείς να σου δοθεί η ευκαιρία να είσαι βοηθός σε μεγάλους αγώνες της Αθήνας επί πληρωμή.

    #1324

    Τάκη, επίτρεψε μου να διαφωνήσω μαζί σου. Θα είχες απόλυτο δίκιο αν εξετάζαμε την περίπτωση ενός απροετοίμαστου διαιτητή, εδώ όμως δεν αναφέρομαι σε αυτό. Εγώ αναφέρομαι στην περίπτωση ενός παίκτη που ο όμιλος του αναθέτει τα καθήκοντα του διαιτητή – ελλείψει άλλου διαθέσιμου – οφείλει επομένως με κάποιο τρόπο να τον εκπαιδεύσει ώστε να φτάσει κάποια στιγμή στο σημείο να έχει και απαιτήσεις από αυτόν.

    Την εποχή που εγώ κλήθηκα από το σύλλογο μου να αναλάβω αυτές τις ευθύνες δεν υπήρχε κάποιος να με διδάξει, χρειάστηκε λοιπόν να αυτομορφωθώ για να μπορέσω να τα βγάλω πέρα. Φυσικά και δε μιλάω για θέματα ΔΚΑΜ, αλλά για όλα τα υπόλοιπα, τα οποία όμως εκείνη την εποχή ήταν ασύγκριτα λιγότερα, αφού περνούσαμε χειροκίνητα τα αποτελέσματα, καθώς δεν υπήρχαν BM, και γενικά ήταν πολύ λιγότερες οι απαιτήσεις.

    Το γεγονός ότι ο Τρύφωνας, εσύ, εγώ, φροντίσαμε να εξελιχθούμε είτε από μεράκι είτε – αν θέλεις – από διαστροφή δε σημαίνει ότι πρέπει να απαιτούμε τα ίδια από τον Χ παίκτη που θα βρεθεί με την καυτή πατάτα στα χέρια. Μπορούμε όμως, αν του παρέχουμε αυτά τα μίνιμουμ εφόδια που έλεγα χθες, να σταθούμε δίπλα του συμβουλευτικά και επικουρικά.

    Είπες, πολύ σωστά, για το εγχειρίδιο διαιτησίας, τον ΔΚΑΜ. Η ΕΟΜ φρόντισε να τον μεταφράσει, να τον τυπώσει και να τον διανείμει στους διαιτητές, δεν τον έψαξαν οι διαιτητές από μόνοι τους. Αλήθεια, που είναι το αντίστοιχο εγχειρίδιο για τη χρήση του PS; Για τα ΒΜ;

    Την καλημέρα μου από το μουντό (φέρνει λίγο σε Μπέλφαστ σήμερα) Ηράκλειο.

    #1325

    Φίλιππε, το εγχειρίδιο των BM δεν θα στο μεταφράσει ποτέ η ΕΟΜ για δύο λόγους: α) δεν είναι υποχρεωτική η χρήση του συστήματος και β) ανανεώνεται πολύ πιο συχνά από τον εκάστοτε ΔΚΑΜ. Αν θέλει, μπορεί να στην κάνει κάπως υποχρεωτική υποχρεώνοντας σε να καταχωρείς συμβόλαιο και αντάμ σε κάθε εγγραφή στο PS αντί απλά το σκορ, αλλά εντάξει, δεν το έχει κάνει. Κάτι παρόμοιο, έχει όμως κάνει με τη ντουπλικατιέρα καθώς δεν σου λέει ποτέ ότι η χρήση της είναι υποχρεωτική αλλά σου κάνει υποχρεωτική τη χρήση προμοιρασμένων διανομών(παρακάμπτεται, αλλά δεν έχει σημασία).

    Καλώς ή κακώς, ο διαιτητής στο μπριτζ δεν είναι δαιτητής (αλήθεια, κάποια στιγμή πρέπει να καταργηθεί αυτός ο τίτλος και να μετατραπεί σε Διευθυντής Αγώνα). Είναι οργανωτής (πέραν των τυπικών εργασιών οργάνωσης του αγώνα), οικοδεσπότης, επιλυτής προβλημάτων (από “δεν έχει χαρτί η τουαλέτα” μέχρι “γιατί το κυλικείο δεν έχει σιρόπι αγαύης για τον καφέ”), διευθυντής του αγώνα και scorer. Κάποια από τα καθήκοντα που απαιτούνται από τον κάθε “τίτλο” απαιτούν τη γνώση χρήσης υλικού και λογισμικού, άλλα απαιτούν μελέτη κανονισμών και άλλα απαιτούν προσόντα κοινωνικής και προσωπικής διεπαφής. Όλα μαζί, μας κάνουν αυτό που λέμε “διαιτητής”. Και αν ένα από αυτά δεν διενεργείται στο απαραίτητο επίπεδο, πρόκειται για απροετοίμαστο διαιτητή όπως λέει ο Τάκης.

    Εκεί στο Μπέλφαστ που θα πας, κοίτα να πίνεις μπύρες! Άλλη γεύση!

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 23 συνολικά)
  • Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.